De eerste set tools:
- Nieuw logo: fris uiterlijk, nieuw gezicht, zelfde verhaal.
- Mission Statement aan de muur: duidelijkheid geef je altijd op papier.
- Bedrijfsprocessen opnieuw beschrijven: leg vast wat je intenties zonder ze ooit te hoeven waarmaken. Kan in de kast opgeborgen worden en tevoorschijn gehaald worden bij audits e.d.
- Gadgets: geef spul weg, iedereen blij. Sterk concept in combinatie met een nieuw logo.
- Kick-offs: bijeenkomsten met veel intentiepoeha en goeroeïstisch geëmpower. Alle neuzen dezelfde kant op tot aan de voordeur.
- Functiebenamingen veranderen: verander bijvoorbeeld 'Conciërge' in 'Facilitair-pedagogisch medewerker'.
- Kernwaardenkaartspel: zet je kernwaarden op speelkaarten en medewerkers zullen tijdens de klaverjasavond het over niets anders hebben.
Ideeën? Aanvullingen? Tips? Comments!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten