woensdag 31 december 2008

Nuislog jaarverslag 2008: gerijpt logschap

Strategische inleiding
Het jaar 2008 zou het jaar van de ontluiking moeten worden. Vanuit onschuld en verwondering zou nuislog zich gaan ontwikkelen naar gerijpt logschap. En daar is nuislog in geslaagd. Nuislog is gegroeid van een weblog met wat persoonlijke belevenissen naar een volwaardige marktgeoriënteerde leverancier van al dan niet gevoileerd nieuws op het gebied van HRM, leiderschap, management, muziek ten nutte van de mensheid in het algemeen. Door een invariabel streven naar ontwikkeling en vernieuwing, heeft het een eigen profiel verworven in de logschappij. Dit profiel zal overigens in het komende jaar verder gecultiveerd moeten worden, om een significante, gerijpte rol te kunnen spelen in de logschappij.

Strategische assets
In 2008 heeft nuislog geinvesteerd in een aantal strategische assets: visie, kijkersonderzoek en de muziekcassette. De nuislog strategische visie gaf de nodige sturing daar waar koersen zwabberig werden, het nuislog kijkersonderzoek gaf informatie om lezers te bereiken die niet bereikt wilden worden, en, tenslotte, verzorgde de nuislog muziekcassette de muzikale omlijsting, hoewel die helaas het einde van het jaar net niet gehaald heeft.

Strategische inhoud
In 2008 bracht nuislog 101 post ter aarde, waaronder:
- De honderdste post op nuislog;
- Held dezer dagen: nelson;
- De guru vs de rest;
- Hoe zeg ik nee;
- Het nuislog financieel reddingsplan;
- Uw wekelijkse portie Amerikaanse motivatie;
- De handleiding narcisten;

Daarnaast:

- Drie columns over: de wonderen van gesprekstechniek, de juridische kant van de opzegtermijn en enige stekeligheden omtrent managementinformatie;
- Een aardige verzameling zoemwoorden, en een roemwoord;
- Drie testlab veldexperimenten: taartkaart, soundflavor en zelfdestructimail;
- En, ter vulling van cognitieve of inspirerende lacunes, 6 snacks.

De top drie van meest bezochte posts
De meeste bezochte pagina's van nuislog in 2008
1. Nuislog vestibule: mike rowe: 194 bezoekers
2. Tot zover mijn clean desk policy: 168 bezoekers
3. Leider vs manager: 147 bezoekers

Bezoekers
In 2008 wisten 1437 bezoekers nuislog te vinden, waarvan:
- 1413 vanuit het continent Europa, waaronder: 14 uit Noord Europa, 5 uit Oost-Europa, 2 uit Zuid-Europa en 1392 uit West-Europa.
- 19 vanuit het continent Amerika;
- 1 vanuit Oceanië.

Subconclusie: nuislog gaat internationaal.

Deze 1437 bezoekers, u dus, bezochten in totaal 2789 pagina's (dat is 1.94 pagina per bezoeker) en verbleven daar gemiddeld 2 minuten 37 seconden. Deze wijsheid brengt eigenlijk geen wetenschappelijke inzichten, maar u kunt in ieder geval zeggen: "Ik? Ik was erbij!"

Strategische conclusie:
Nuislog is er, wordt gelezen, en doet er toe. Of niet. We gaan door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten