Bij het scheiden van de markt (vakantietijd) nog interessant leesvoer (lekker voor in de strandstoel): vertrouwen in vertrouwen. Lijkt een soft thema, maar is steeds meer een fundamenteel onderdeel voor organisatie effectiviteit en een belangrijke onderdeel van leiderschap.
Kluwer heeft een mooi artikel beschikbaar gesteld waar de essentie van vertrouwen en strategieen ter verbetering ervan worden beschreven. Een citaat uit het lezenswaardige verhaal:
Kluwer heeft een mooi artikel beschikbaar gesteld waar de essentie van vertrouwen en strategieen ter verbetering ervan worden beschreven. Een citaat uit het lezenswaardige verhaal:
Vertrouwen in vertrouwen is een basisvoorwaarde voor goed presterende organisaties en netwerken. High- trustorganisaties hebben een competitief voordeel ten opzichte van andere organisaties. Ze zijn beter in staat werknemers en klanten aan zich te binden, zijn creatiever en stimuleren intern ondernemerschap. Wantrouwen daarentegen leidt tot disharmonie, desintegratie en gevoelens van onverbondenheid.Nog een leuk vakantie leeswerkje uit dezelfde stal: leren van Google's successen. Het artikel staat hier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten