donderdag 31 januari 2008

Strategische visie van Nuislog

Hieronder een kort uittreksel uit de strategische visie van Nuislog om nog maar eens aan te tonen dat onze ambities volstrekt serieus zijn en gestoeld zijn op een reele, uitdagende en onbetaalbaar goede visie.

Nuislog is betrokken bij een grootschalige turn-around operatie in het landschap der bloggerijen. Het roer moet drastisch om. Het aantal pageviews, comments, backlinks en andere significante parameters dienen op een logaritmische wijze exponentieel toe te nemen. Het aantal abonnees (RSS en email) moet jaarlijks toenemen met 100%.

Hieronder staat ons zoveel-puntenplan waarin we beschrijven hoe we dit gaan realiseren.

Widgets, gadgets en vormgeving.
Stilstand is achteruitgang, dus dient elke week een nieuwe
widget gelanceerd te worden met een handige, functionele en web 2.0-achtige look and feel. Daarnaast willen we een eigen lijn met gadgets opzetten om het merk Nuislog verder te promoten en verstevigen. We denken aan kurketrekkers of manchetknopen. De vormgeving moet periodiek aangepast worden en desgevolge bij het jaargetijde, vigerende feestdag, het seizoen (zowel voor- als na-) en de heersende opinie in stijlland (what's hot or not). Feitenlijk betekent dit een dagelijkse make-over en restyling.

Platform
Nuislog dient zich te gaan ontwikkelen tot een multimediaal platform met multichannel media functionaliteiten, unlimited storagespace, OpenID, online office applicaties,waaronder calender, mail, to-do-list en solitaire. Nuislog wil een marktleider zijn op het gebied van zoeken en vinden, en met name vinden want we zoeken al teveel. Hiervoor ontwikkelen wij een gewaagde search engine optimalisation (SOE) strategie waarbij de nadruk ligt op het zoeken zonder zaklamp, maar met een stofkam. Het vinden van data moet weer een genot worden in plaats van een continue, geestdodende queeste tussen advertenties en onnodige linkegarij door.
We richten ons daarom op een strategische alliantie met een nog nader te bepalen grootste zoekmachine ter wereld wiens naam we nog niet mogen/kunnen noemen maar als u googelt op 'zoekmachine' vindt u het wellicht.

Nieuwssite
Op het gebied van user generated content willen we dat de gerespecteerde lezer van nuislog zoveel mogelijk content generaten. Nieuws maken we desnoods zelf, als het maar interessant is en links oplevert, die weer advertenties opleveren en dus geld en dus omzet en dus winst en dus een afbetaling van de Blackberries, het draadloze glasvezelnetwerk en nog te renoveren grachtenpand.

Social bookmarking
Wij marken alle boeken sociaal, zonder uitzondering of voorbehoud. Als er een boek te markeren valt, markeren we graag. Sociaal is onze standaard, maar helaas niet voor iedereen bereikbaar omdat we willen richten op een nader te benoemen segment of niche van een nog nader te benoemen markt.

Profielsite
Nuislog ontwikkelt zich tot een heldere profielsite waar de mensheid zich kan ontmoeten, terugvinden of herpakken. We worden het verbindend element tussen generaties, geslachten, rassen, religies en servers. Iedere abonnee op Nuislog moet zichzelf kunnen promoten, publiceren en in staat gesteld worden gesteld digitaal af te rekenen.

Uploadsite
Wij willen dat alles en iedereen uploadbaar is naar Nuislog. Levende have incluis, zolang helder is waar de rechten (copyrights) liggen en Nuislog niet aansprakelijk gesteld kan worden voor inbreuk op rechten.

Blogging
Een belangrijke rol voor Nuislog is weggelegd in de blogosphere, een ongedefinieerde verzameling weblog en andere opinierende serverschijnselen. Ook hier hebben we de ambitie om marktkoopman te worden. Omdat we een platform zijn dat integreert, samenvoegt en combineert, bieden we blogging als separate dienst, met eigen inlogfaciliteiten waaronder wachtwoord en inlognaam, in ons dienstenpallet aan.

Personeel
Voor een naar verwachting ooit groeiende organisatie is de juist vorm van het personeel belangrijk. Wij investeren daarom in eventuele medewerkers door hen maximaal te feteren. Per werkdag van 8 uur willen we dat iedereen 2 uur sport, 1 uur massage of aromatherapie pakt, 2 uur luncht, 1 uur keuvelt en een 1 uur werkt (of in ieder geval in zijn cubicle, die reeds besteld zijn, zit en werkende geluiden of signalen afgeeft). Uiteraard willen we vegetarische, veganistische en zouteloze maaltijden in ons bedrijfsrestaurant (het keukentje wordt momenteel verbouwd) om het predikaat 'maatschappelijk verantwoord' en 'duurzaam'te kunnen krijgen. Tenslotte krijgt iedere medewerker een zitzak of hangmat om bij te komen van de zware inspanning en energie, inspiratie of emotie op te doen voor de creativiteit die wij zoeken. Bij ons voelt de medewerker zich thuis of blijft dat.

Uitdaging
Op zich zijn alle bovengenoemde punt realiseerbaar. Het enige wat we nog zoeken is content.

Tot zover het eerste deel van de strategische intenties van Nuislog. We hebben graag dat u reageert omdat we u, als potentiele klant, maar zeker ook ons zelf serieus nemen en midden in een maatschappij willen staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten