dinsdag 11 september 2012

Kosmetische Verandermanagementtools

someecards.com - We've decided to change the name of the department in order to fix all its problemsVerandering. Lastig. Kost tijd en die heeft u niet. Daarom is Nuislog op zoek naar de ultieme toolkit voor kosmetisch verandermanagement. Een set briljante concepten waarmee verandering aan de buitenkant bewerkstelligd kan worden zonder dat lastige vragen gesteld hoeven te worden over de problemen onder de oppervlakte. Een geruststellende en bemoedigende conceptuele doos met ideeën die er bovenal voor zorgen dat u en uw organisatie lijken te veranderen en vooral toch zichzelf blijven.
De eerste set tools:
  • Nieuw logo: fris uiterlijk, nieuw gezicht, zelfde verhaal.
  • Mission Statement aan de muur: duidelijkheid geef je altijd op papier.
  • Bedrijfsprocessen opnieuw beschrijven: leg vast wat je intenties zonder ze ooit te hoeven waarmaken. Kan in de kast opgeborgen worden en tevoorschijn gehaald worden bij audits e.d. 
  • Gadgets: geef spul weg, iedereen blij. Sterk concept in combinatie met een nieuw logo.
  • Kick-offs: bijeenkomsten met veel intentiepoeha en goeroeïstisch geëmpower. Alle neuzen dezelfde kant op tot aan de voordeur.
  • Functiebenamingen veranderen: verander bijvoorbeeld 'Conciërge' in 'Facilitair-pedagogisch medewerker'.
  • Kernwaardenkaartspel: zet je kernwaarden op speelkaarten en medewerkers zullen tijdens de klaverjasavond het over niets anders hebben.
Ideeën? Aanvullingen? Tips? Comments!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten